Ami-säätiön assistenttina elokuussa aloittanut Marjut Numminen vahvistaa Ami-säätiön hallintoa ja tukee säätiön asiantuntijoiden työtä.
Mikä sai hakemaan tehtävää, Marjut Numminen?
Silmiini osunut työpaikkailmoitus Ami-säätiön assistentiksi vaikutti mielenkiintoiselta. Lisäksi minua puhuttelivat Ami-säätiön tekemä työ ja se, mitä kohden Ami-säätiö haluaa mennä.
Kiinnostusta herätti myös se, että assistentin tehtävä on uusi. Tämän vuoksi on mahdollista päästä luomaan omia käytäntöjä ja toimintatapoja työhön. Plussaa on se, että tehtävässä on etätyömahdollisuus.
Millaista osaamista tuot mukanasi?
Siirryin Ami-säätiöön Valiolta, jossa olin pitkään erilaisissa assistentin tehtävissä. Uskon, että pystyn tarjoamaan Ami-säätiölle näkemystä sekä ison organisaation tavasta tehdä työtä että siitä, miten työtä voidaan tehdä pienessä organisaatiossa.
Tuon mukanani Ami-säätiöön pitkän kokemuksen mitä moninaisimmista assistentin tehtävistä, joita olen työurani aikana päässyt tekemään.
Mikä tekee Ami-säätiöstä erityisen työpaikkana?
Pidän erityisesti siitä, että Ami-säätiö luo asiantuntijaorganisaationa uudenlaista näkemystä työmarkkinoihin ja sen ilmiöihin. Minulle sopii hyvin myös se, että pienessä organisaatiossa ei ole monia päätöksenteon tasoja ja asiat pystytään hoitamaan nopeasti ja tehokkaasti.
Mitä työpöydältäsi juuri nyt löytyy?
Työpöydälläni on mitä moninaisimpia assistentille kuuluvia tehtäviä. Erityisesti lokakuun alussa pidettävän seminaarin valmistelutehtävät työllistävät tällä hetkellä.
Työpöydälläni on myös Ami-säätiön vuosikymmeniä vanhojen arkistojen selvittely. On kiinnostavaa nähdä, mitä kaikkea arkiston uumenista löytyy ja suunnitella, mitä vanhoille arkistoille tehdään.
Tiivistä ensimmäisen työkuukautesi tunnelmat.
Paljon on tullut opittua uutta ja kuukausi on mennyt uuden sisäistämisessä. Samalla olen saanut myös onnistumisen elämyksiä uudessa työssä